Khamis, 12 Jun 2008

Sesal Pendapatan Sesal Kemudian Tidak Berguna

Semalam, sebaik sahaja sy dapat mengaktifkan wireless, sy mendapat panggilan drpd ibu saya. Sy mengangkat telefon tanpa syak wasangka (huhu terukkan bunyinya). Ibu saya bertanyakan perihal tarikh exam... sy menjawab hr jumaat ni. Ibu tanya lagi "dah baca buku belum?" Sy menjawab , "belum" . Ape lagi, kene smash la saya lepas tu.. This time punye smash mmg sakit gile ar, tapi saya dengar je la dan tak membalas. Dalam hati, sy memberontak, tapi nk memberontak lebih-lebih tu tak boleh la, sebab mmg saya tak study sgt pun sem ni. Frust tu mmg frust gile la, bukan sebab pe, asyik kene peluru berpandu je... huhu mana tak sedih. Tapi sy tahu masih belum terlambat untuk memperbaiki keadaan. Sy berazam utk naikkan markah saya dalam final exam ni.... utk menyesal kerana tak buat sungguh-sungguh dalam test yg lepas-lepas memang dah tak gune, tapi ade lagi yg saya boleh usahakan utk final besok dan mgu depan. Tapi harapan itu hanya tinggal harapan dan angan-angan sekiranya tak ada usaha, doa dan tawakal yg berterusan ... Semoga Allah mudahkan bg sy dan kawan-kawan sy yg lain ketika jawab exam esok.. Rabbi yassir umuurana wa la tu'assir, ameen....

Tiada ulasan: