Selasa, 28 April 2009

Kejutan FINAL

setelah selesai peringkat suku dan separuh akhir, akhirnya dua pasukan kekal mara untuk ke peringkat akhir pertandingan debat antara sekolah2 kali ke 8... untuk pentas akhir, ia bukan milik juara-juara lepas.... hmmm kejutan besar kali ini kerana dua sekolah yang akan naik ke pentas final ialah dua sekolah yang serasa sy tak pernah nek pentas final tahun2 lepas. Utk kategori BM, alhamduliLLAH STAR B berjaya mara ke pentas final.... huhu nk pentas la aku esok jadi penjaga masa. Itu tidak mengejutkan sgt, sbb STAR mmg dah bese nek ke quarter dan semi tahun2 lepas. Tetapi yang lebih mengejutkan ialah lawannya. Lawannya bukanlah SBP, atau MRSM, atau SMKA.... atau sekolah2 lain yang gah namanya. Lawannya ialah sekolah swasta, dan sekolah tu tak lain dan tak bukan ialah SMI Hidayah. Tahniah utk kedua2 pasukan, terutama sekali utk hidayah, chaiyok korang! buat yang terbaik, utk adik2 STAR pun alf mabruk lakum, korang pun buat yang terbaik.

Untuk kategori BI plak, SMI Hidayah sekali lagi akan naik ke pentas final, masya ALLAh, hebat sungguh adik2 nih, tak sgka hidayah dapat naik, lawannya sy tak pasti siapa.. hmmmm sekolah harian rasanya.

Final english akan berlangsung malam nih di main audi, dan BM akan berlangsung esok pg di CAC, main hall, for all teams alf mabruk lakum kerana berjaya melayakkan diri ke pentas akhir.
Good luck n buat yang terbaik.

p/s: teringat la plak lagu tema interschool, hanya yang terbaik.. dan kesemua pasukan yg layak ini berjaya membuktikan merekalah yang terbaik antara byk2 pasukan kerana berjaya kekal ke akhir pertandingan :)

3 ulasan:

("_,) dba berkata...

ehem.. aish.. cptnye update..
hope esok kite dpt tgk awk yg sgt glemer.. dulu naik as debator, skg naik timeeeper plak.. ini semua ketentuanNya. :)

Nurhuda Ramli berkata...

hehehe, bese la excited, berita penting kene bgtau cepat2 klu tak basi nanti... hehe, tula tak sgka nek pentas utk jd timekeeper. taun lepas tgk org jd timekeeper, terbalik la plak hehe. Mmg takdir Tuhan tu tak terduga

Huszul berkata...

Aiseh, baru je tau final interschool pagi rupanya, ingatkan malam. Tadi balik lunch di luar, lalu di CAC, nampak macam ramai pelajar dah keluar dewan...sampai bilik terus check internet, google "IIUM final interschool 2009" dan terjumpalah blog ini..alamak, terlepaslah nak tengok final debate..huhuhu..

p/s: pernah terlibat secara tak langsung dengan debat arab 3 tahun lepas..huhu